This publication is unavailable to your account. If you have more privileged account please try to use it or contact with the institution connected to this digital library.
Wojnar, Anna
2022
Praca doktorska
Wstęp. Zachodzące w ostatnich latach zmiany w podejściu do pacjentów pediatrycznych spowodowały iż do zespołu terapeutycznego, oprócz lekarza i pielęgniarki, włączani są diagności laboratoryjni oraz inni specjaliści zawodów medycznych a także rodzice hospitalizowanych dzieci. Cel pracy. Celem pracy była ocena współpracy pielęgniarki pediatrycznej z rodzicami hospitalizowanego dziecka, lekarzami, diagnostami laboratoryjnymi. Materiał i metody badawcze. Ocenę współpracy pielęgniarki z zespołem terapeutycznym przeprowadzono w oparciu o badanie ankietowe 289 pielęgniarek, 50 lekarzy, 25 diagnostów laboratoryjnych pracujących w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie oraz 271 rodziców chorych dzieci hospitalizowanych w wyżej wymienionym szpitalu. Wyniki. Współpraca pielęgniarki z rodzicami zależy od wykształcenia pielęgniarki, jej stażu pracy i posiadanej specjalizacji a także od wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania rodzica. Pielęgniarki narażone są na krytykę i agresję ze strony rodziców hospitalizowanych dzieci. Współpraca pielęgniarki z lekarzami i diagnostami laboratoryjnymi jest raczej dobra. Wnioski. Współpraca pielęgniarki z członkami zespołu terapeutycznego wymaga poprawy w zakresie doprecyzowania ról jakie we wzajemnej współpracy mają spełniać poszczególni członkowie zespołu.
Kraków
2 - studia doktoranckie
pielęgniarstwo ; pediatria
Rada Dyscypliny Nauki o zdrowiu
Sztefko, Krystyna
2021
oai:dl.cm-uj.krakow.pl:4708
ZB-134840
pol
tylko w bibliotece
Apr 8, 2024
May 23, 2022
3
0
http://dl.cm-uj.krakow.pl:8080/publication/4709
RDF
OAI-PMH
Błądziński, Piotr
Trąbka-Zawicki, Aleksander
Maksymowicz,Wojciech
Citation style: chicago-author-date iso690-author-date
This page uses 'cookies'. More information I understand