Object

Title: Wieloczynnikowa analiza złożonej interwencji andragogicznej

Abstract:

Celem pracy była ocena skuteczności wprowadzonych do programu nauczania zmian w zakresie kompetencji nietechnicznych studentów kierunku lekarskiego. Analizowano także poziom samooceny kompetencji nietechnicznych studentów. W badaniu wzięło udział łącznie 220 studentów medycyny VI roku. Studenci zostali podzieleni na dwie grupy badawcze: I w 2018 r. i II w 2019 r. Grupy różniły się między sobą liczbą zajęć kompetencji nietechnicznych. Instruktorzy oceniali studentów za pomocą standaryzowanych kart oceny - podczas Obiektywnego Strukturyzowanego Egzaminu Klinicznego. Studenci, którzy mieli więcej zajęć z kompetencji nietechnicznych – grupa II , zdobyli więcej punktów na egzaminie OSCE w porównaniu z grupą I (Me I vs II: 20 pkt. vs 26 pkt; p <0.001). Studenci uzyskali istotnie statystycznie lepsze wyniki za umiejętności techniczne (Me TS vs NTS : 87,01% vs 71,53%; p< 0.001). Ocena instruktorów oraz samoocena studentów różniła się istotnie statystycznie w sześciu na dziewięć badanych kompetencji nietechnicznych. W badaniu zaobserwowano, że studenci, którzy mieli więcej godzin NTS, osiągnęli lepsze wyniki dotyczące umiejętności nietechnicznych. Wprowadzone zmiany szczególnie pozytywnie wpłynęły na rozwój umiejętności: użycie stopklatki i pętli zamkniętej. Równocześnie studenci osiągnęli – w porównaniu z kompetencjami nietechnicznymi - lepsze wyniki za umiejętności techniczne. Studen ; ci mieli również problem z samooceną swoich umiejętności nietechnicznych, często zaniżając swoje wyniki. Co istotne, nie czuli się oni przygotowani do bycia liderem zespołu medycznego.

Place of publishing:

Kraków

Level of degree:

2 - studia doktoranckie

Degree discipline:

nauki społeczne

Degree grantor:

Rada Dyscypliny Nauki medyczne

Promoter:

Szopa, Magdalena ; Cebula, Grzegorz

Date issued:

2022

Identifier:

oai:dl.cm-uj.krakow.pl:4988

Call number:

ZB-137690

Language:

pol

Access rights:

nieograniczony

Object collections:

Last modified:

Nov 9, 2023

In our library since:

Nov 9, 2023

Number of object content hits:

61

Number of object content views in PDF format

70

All available object's versions:

http://dl.cm-uj.krakow.pl:8080/publication/4989

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
ZB-137690 Nov 9, 2023
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information