Obiekt

Tytuł: Wieloczynnikowa analiza złożonej interwencji andragogicznej

Abstrakt:

Celem pracy była ocena skuteczności wprowadzonych do programu nauczania zmian w zakresie kompetencji nietechnicznych studentów kierunku lekarskiego. Analizowano także poziom samooceny kompetencji nietechnicznych studentów. W badaniu wzięło udział łącznie 220 studentów medycyny VI roku. Studenci zostali podzieleni na dwie grupy badawcze: I w 2018 r. i II w 2019 r. Grupy różniły się między sobą liczbą zajęć kompetencji nietechnicznych. Instruktorzy oceniali studentów za pomocą standaryzowanych kart oceny - podczas Obiektywnego Strukturyzowanego Egzaminu Klinicznego. Studenci, którzy mieli więcej zajęć z kompetencji nietechnicznych – grupa II , zdobyli więcej punktów na egzaminie OSCE w porównaniu z grupą I (Me I vs II: 20 pkt. vs 26 pkt; p <0.001). Studenci uzyskali istotnie statystycznie lepsze wyniki za umiejętności techniczne (Me TS vs NTS : 87,01% vs 71,53%; p< 0.001). Ocena instruktorów oraz samoocena studentów różniła się istotnie statystycznie w sześciu na dziewięć badanych kompetencji nietechnicznych. W badaniu zaobserwowano, że studenci, którzy mieli więcej godzin NTS, osiągnęli lepsze wyniki dotyczące umiejętności nietechnicznych. Wprowadzone zmiany szczególnie pozytywnie wpłynęły na rozwój umiejętności: użycie stopklatki i pętli zamkniętej. Równocześnie studenci osiągnęli – w porównaniu z kompetencjami nietechnicznymi - lepsze wyniki za umiejętności techniczne. Studen ; ci mieli również problem z samooceną swoich umiejętności nietechnicznych, często zaniżając swoje wyniki. Co istotne, nie czuli się oni przygotowani do bycia liderem zespołu medycznego.

Miejsce wydania:

Kraków

Stopień studiów:

2 - studia doktoranckie

Dyscyplina:

nauki społeczne

Instytucja nadająca tytuł:

Rada Dyscypliny Nauki medyczne

Promotor:

Szopa, Magdalena ; Cebula, Grzegorz

Data wydania:

2022

Identyfikator:

oai:dl.cm-uj.krakow.pl:4988

Sygnatura:

ZB-137690

Język:

pol

Prawa dostępu:

nieograniczony

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

9 lis 2023

Data dodania obiektu:

9 lis 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

61

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

70

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://dl.cm-uj.krakow.pl:8080/publication/4989

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
ZB-137690 9 lis 2023
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji