Tytuł:

Wieloczynnikowa analiza złożonej interwencji andragogicznej

Autor:

Gąska, Kaja

Temat i słowa kluczowe:

kompetencje nietechniczne ; Crisis Resource Management ; resuscytacja krążeniowo-oddechowa ; Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny ; samoocena

Abstrakt:

Celem pracy była ocena skuteczności wprowadzonych do programu nauczania zmian w zakresie kompetencji nietechnicznych studentów kierunku lekarskiego. Analizowano także poziom samooceny kompetencji nietechnicznych studentów. W badaniu wzięło udział łącznie 220 studentów medycyny VI roku. Studenci zostali podzieleni na dwie grupy badawcze: I w 2018 r. i II w 2019 r. Grupy różniły się między sobą liczbą zajęć kompetencji nietechnicznych. Instruktorzy oceniali studentów za pomocą standaryzowanych kart oceny - podczas Obiektywnego Strukturyzowanego Egzaminu Klinicznego. Studenci, którzy mieli więcej zajęć z kompetencji nietechnicznych – grupa II , zdobyli więcej punktów na egzaminie OSCE w porównaniu z grupą I (Me I vs II: 20 pkt. vs 26 pkt; p <0.001). Studenci uzyskali istotnie statystycznie lepsze wyniki za umiejętności techniczne (Me TS vs NTS : 87,01% vs 71,53%; p< 0.001). Ocena instruktorów oraz samoocena studentów różniła się istotnie statystycznie w sześciu na dziewięć badanych kompetencji nietechnicznych. W badaniu zaobserwowano, że studenci, którzy mieli więcej godzin NTS, osiągnęli lepsze wyniki dotyczące umiejętności nietechnicznych. Wprowadzone zmiany szczególnie pozytywnie wpłynęły na rozwój umiejętności: użycie stopklatki i pętli zamkniętej. Równocześnie studenci osiągnęli – w porównaniu z kompetencjami nietechnicznymi - lepsze wyniki za umiejętności techniczne. Studen ; ci mieli również problem z samooceną swoich umiejętności nietechnicznych, często zaniżając swoje wyniki. Co istotne, nie czuli się oni przygotowani do bycia liderem zespołu medycznego.

Miejsce wydania:

Kraków

Stopień studiów:

2 - studia doktoranckie

Dyscyplina:

nauki społeczne

Instytucja nadająca tytuł:

Rada Dyscypliny Nauki medyczne

Promotor:

Szopa, Magdalena ; Cebula, Grzegorz

Data:

2023

Data wydania:

2022

Typ:

Praca doktorska

Sygnatura:

ZB-137690

Język:

pol

Prawa dostępu:

nieograniczony

×

Cytowanie

Styl cytowania: