Nie masz uprawnień do wyświetlenia tego obiektu. Aby poprosić o dostęp do niego, wypełnij poniższe pola.
Wojnar, Anna
2022
Praca doktorska
Wstęp. Zachodzące w ostatnich latach zmiany w podejściu do pacjentów pediatrycznych spowodowały iż do zespołu terapeutycznego, oprócz lekarza i pielęgniarki, włączani są diagności laboratoryjni oraz inni specjaliści zawodów medycznych a także rodzice hospitalizowanych dzieci. Cel pracy. Celem pracy była ocena współpracy pielęgniarki pediatrycznej z rodzicami hospitalizowanego dziecka, lekarzami, diagnostami laboratoryjnymi. Materiał i metody badawcze. Ocenę współpracy pielęgniarki z zespołem terapeutycznym przeprowadzono w oparciu o badanie ankietowe 289 pielęgniarek, 50 lekarzy, 25 diagnostów laboratoryjnych pracujących w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie oraz 271 rodziców chorych dzieci hospitalizowanych w wyżej wymienionym szpitalu. Wyniki. Współpraca pielęgniarki z rodzicami zależy od wykształcenia pielęgniarki, jej stażu pracy i posiadanej specjalizacji a także od wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania rodzica. Pielęgniarki narażone są na krytykę i agresję ze strony rodziców hospitalizowanych dzieci. Współpraca pielęgniarki z lekarzami i diagnostami laboratoryjnymi jest raczej dobra. Wnioski. Współpraca pielęgniarki z członkami zespołu terapeutycznego wymaga poprawy w zakresie doprecyzowania ról jakie we wzajemnej współpracy mają spełniać poszczególni członkowie zespołu.
Kraków
2 - studia doktoranckie
pielęgniarstwo ; pediatria
Rada Dyscypliny Nauki o zdrowiu
Sztefko, Krystyna
2021
oai:dl.cm-uj.krakow.pl:4708
ZB-134840
pol
tylko w bibliotece
8 kwi 2024
23 maj 2022
3
0
http://dl.cm-uj.krakow.pl:8080/publication/4709
RDF
OAI-PMH
Błądziński, Piotr
Trąbka-Zawicki, Aleksander
Maksymowicz,Wojciech
Styl cytowania: chicago-author-date iso690-author-date
Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji Rozumiem