@misc{Wojnar_Anna_Współpraca_2021, author={Wojnar, Anna}, address={Kraków}, howpublished={online}, year={2021}, school={Rada Dyscypliny Nauki o zdrowiu}, language={pol}, abstract={Wstęp. Zachodzące w ostatnich latach zmiany w podejściu do pacjentów pediatrycznych spowodowały iż do zespołu terapeutycznego, oprócz lekarza i pielęgniarki, włączani są diagności laboratoryjni oraz inni specjaliści zawodów medycznych a także rodzice hospitalizowanych dzieci. Cel pracy. Celem pracy była ocena współpracy pielęgniarki pediatrycznej z rodzicami hospitalizowanego dziecka, lekarzami, diagnostami laboratoryjnymi. Materiał i metody badawcze. Ocenę współpracy pielęgniarki z zespołem terapeutycznym przeprowadzono w oparciu o badanie ankietowe 289 pielęgniarek, 50 lekarzy, 25 diagnostów laboratoryjnych pracujących w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie oraz 271 rodziców chorych dzieci hospitalizowanych w wyżej wymienionym szpitalu. Wyniki. Współpraca pielęgniarki z rodzicami zależy od wykształcenia pielęgniarki, jej stażu pracy i posiadanej specjalizacji a także od wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania rodzica. Pielęgniarki narażone są na krytykę i agresję ze strony rodziców hospitalizowanych dzieci. Współpraca pielęgniarki z lekarzami i diagnostami laboratoryjnymi jest raczej dobra. Wnioski. Współpraca pielęgniarki z członkami zespołu terapeutycznego wymaga poprawy w zakresie doprecyzowania ról jakie we wzajemnej współpracy mają spełniać poszczególni członkowie zespołu.}, title={Współpraca pielęgniarki pediatrycznej z rodzicami dziecka, lekarzami i diagnostami laboratoryjnymi}, type={Praca doktorska}, keywords={pielęgniarka pediatryczna, rodzice/opiekunowie hospitalizowanego dziecka, współpraca, zespół terapeutyczny}, }