@misc{Gąska_Kaja_Wieloczynnikowa_2022, author={Gąska, Kaja}, address={Kraków}, howpublished={online}, school={Rada Dyscypliny Nauki medyczne}, year={2022}, language={pol}, abstract={Celem pracy była ocena skuteczności wprowadzonych do programu nauczania zmian w zakresie kompetencji nietechnicznych studentów kierunku lekarskiego. Analizowano także poziom samooceny kompetencji nietechnicznych studentów. W badaniu wzięło udział łącznie 220 studentów medycyny VI roku. Studenci zostali podzieleni na dwie grupy badawcze: I w 2018 r. i II w 2019 r. Grupy różniły się między sobą liczbą zajęć kompetencji nietechnicznych. Instruktorzy oceniali studentów za pomocą standaryzowanych kart oceny - podczas Obiektywnego Strukturyzowanego Egzaminu Klinicznego. Studenci, którzy mieli więcej zajęć z kompetencji nietechnicznych – grupa II , zdobyli więcej punktów na egzaminie OSCE w porównaniu z grupą I (Me I vs II: 20 pkt. vs 26 pkt; p <0.001). Studenci uzyskali istotnie statystycznie lepsze wyniki za umiejętności techniczne (Me TS vs NTS : 87,01% vs 71,53%; p< 0.001). Ocena instruktorów oraz samoocena studentów różniła się istotnie statystycznie w sześciu na dziewięć badanych kompetencji nietechnicznych. W badaniu zaobserwowano, że studenci, którzy mieli więcej godzin NTS, osiągnęli lepsze wyniki dotyczące umiejętności nietechnicznych. Wprowadzone zmiany szczególnie pozytywnie wpłynęły na rozwój umiejętności: użycie stopklatki i pętli zamkniętej. Równocześnie studenci osiągnęli – w porównaniu z kompetencjami nietechnicznymi - lepsze wyniki za umiejętności techniczne. Studen}, abstract={ci mieli również problem z samooceną swoich umiejętności nietechnicznych, często zaniżając swoje wyniki. Co istotne, nie czuli się oni przygotowani do bycia liderem zespołu medycznego.}, title={Wieloczynnikowa analiza złożonej interwencji andragogicznej}, type={Praca doktorska}, keywords={kompetencje nietechniczne, Crisis Resource Management, resuscytacja krążeniowo-oddechowa, Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny, samoocena}, }