Filters

Search for: [Abstract = "statystycznie częściej, w stosunku do podgrupy A2, deklarowali posiadanie wiedzy w tym zakresie. W zakresie posiadania informacji związanych ze znieczuleniem dorośli oczekujący na zabieg w PChD \(A2\) statystycznie istotnie częściej deklarowali posiadanie takiej wiedzy. Poziom posiadania informacji o medycznych czynnościach pielęgniarskich i lekarskich przed oraz po zabiegu operacyjnym był wyższy w PChD niż w szpitalu. Porównując obydwie podgrupy, pacjenci potwierdzili swoją wiedzę o czasie przebywania w oddziale z podobną częstością. Dorośli oczekujący na zabieg w PChD statystycznie istotnie częściej deklarowali wiedzę na ten temat. Analizując w podgrupach A1 i A2 odczucie czasu oczekiwania na zabieg operacyjny stwierdzono, iż ankietowani z podgrupy A2 w 83,4% wybierali czas oczekiwania „Spodziewany”, „Długi” w 16,7%, a opcji „Zbyt długi” nie wybrał żaden z ankietowanych, w odróżnieniu do podgrupy A2, gdzie powyższe opcje ankietowani wybrali odpowiednio\: 30,5%, 47,5%, 22%. Wyniki badań własnych pozwoliły zauważyć, jak ważne były dla pacjentów informacje udzielane w trakcie interpersonalnych kontaktów personel medyczny – pacjent. Wykazano, iż zarówno w podgrupie A1 jak i A2 dla pacjentów istotna była bezpośrednia rozmowa z lekarzem lub pielęgniarką. Potwierdzono również istotną statystycznie przewagę bezpośredniej rozmowy nad wszelkimi innymi formami przekazywania wiedzy pacjen"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information