Filters

Search for: [Abstract = "nych obszarów w L1, natomiast kontrast L2>L1 wykazał silniejsze pobudzenie w zakresie zakrętu czołowego dolnego \(pars triangularis\) w języku L2 w wynikach zbiorczych. W niniejszej pracy ujawniono, że podobne obszary korowe były aktywne w czasie mówienia w języku obcym i rodzimym, natomiast zaobserwowane różnice w trakcie mówienia w języku nabytym dotyczą siły pobudzenia w zakręcie czołowym dolnym \(część trójkątna\), który związany jest z aspektami fonologicznymi i z pamięcią roboczą. Odzwierciedla to konieczność większego zaangażowania obszarów związanych z aspektami fonologicznymi i z pamięcią roboczą w produkcji mowy w formie pełnych zdań w L2. Może się to wiązać z trudnościami w formułowaniu składni w języku nabytym. Wiek nabycia języka obcego ma wpływ na wzorce pobudzenia ośrodków mowy, głównie w zakresie obszarów związanych ze składnią. Wcześniejszy wiek nabycia pozwala na opanowanie składni w sposób zbliżony do języka rodzimego. Stopień znajomości języka obcego ma duży wpływ na wzorce pobudzenia ośrodków mowy. Im słabsza znajomość języka obcego tym bardziej różnorodny stopień pobudzenia ośrodków mowy. Im lepsza znajomość języka obcego, tym większe zaangażowanie obszarów związanych z pamięcią roboczą."]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information