Filters

Search for: [Abstract = "gu do badania uczenia się wzrokowego\; test D2 do badania procesów uwagi – zestaw prób do badania procesów poznawczych\; próby fluencji słownej\), badanie funkcjonowania emocjonalnego \(test Jawnego Niepokoju Chojnowskiego i Skrzypek „Jaki jesteś\?”, kwestionariusz EPQR Eysencka, test Apercepcji Tematycznej wersja z postaciami zwierząt, Test Zdań Niedokończonych J.Kostrzewskiego\). Zastosowaną w tej pracy metodą leczenia była krótkoterminowa psychoterapia poznawczo\-behawioralna. Poszukując neurofizjologicznych różnic pomiędzy pacjentami z zaburzeniami psychogennymi zastosowano badania potencjału P300. Wyniki. Nie wykazano istotnych statystycznie różnic na poziomie neurofizjologicznym pomiędzy dziećmi z różnymi typami zaburzeń psychogennych. Badanie neuropsychologiczne okazało się niewystarczające jako samodzielna metoda diagnozy różnicowej napadów psychogennych i padaczkowych u dzieci. Bardziej efektywne w procesie diagnostycznym okazało się badanie inteligencji ogólnej oraz rodzaju stosowanych mechanizmów obronnych, a także starannie przeprowadzony wywiad. Psychoterapia poznawczo\-behawioralna okazała się skuteczną metodą leczenia zarówno w przypadku napięciowych bólów głowy jak i napadów psychogennych. Wnioski. Parametry funkcjonowania emocjonalnego, mierzone za pomocą kwestionariuszy różnicują pacjentów z zaburzeniami psychogennymi od osób zdrowych. Parametry endogennego potencjału"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information