Filtry

Szukana fraza: [Abstrakt = "ez farmaceutów korzystających ze swojej wiedzy oraz umiejętności w celu czynnego wspierania zdrowia pacjenta w procesie terapii \[4\]. Analizy programów studiów wykazują, że studenci na kierunku farmacja po 11 semestrach studiów nie osiągają pełnych kompetencji zawodowych, które mogą być wykorzystane w przyszłej pracy zawodowej \[5\]. Obok tradycyjnych metod zasadnym wydaje się również wprowadzenie do systemu edukacji, wzorem innych kierunków medycznych, nowych narządzi oceny kompetencji uzyskanych w toku formalnego kształcenia. Jednym z takich narzędzi jest OSCE \(ang. Objective Structured Clinical Examination\), który od wielu lat wykorzystywany jest w celu oceny kompetencji klinicznych studentów kierunków lekarskich. A w ostatnich latach, korzysta się z niego również w kształceniu farmaceutów \[6\]. Obiektywny Ustrukturyzowany Egzamin Praktyczny \(OSPE\) posiada zalety oraz wady. Jedną z głównych zalet jest to, że służy do standaryzowanej oceny umiejętności w warunkach symulowanych. OSPE sprawdza nie tylko nabyte umiejętności i stosowaną wiedzę, ale także podejście do pacjenta, zdolność do obrony własnego zdania oraz pozwala koncentrować się na określonym zagadnieniu. W dobrze zaprojektowanym egzaminie, każda ze stacji może oceniać inne umiejętności. Badania naukowe dotyczące tej formy egzaminu wykazały wysoką wiarygodność, ważność i obiektywność OSPE \[7,8\]. Egzaminy OSPE są trudni"]

Wyników: 1

obiektów na stronie

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji