Filters

Search for: [Abstract = "Założonym celem pracy było określenie rozpowszechnienia zaburzeń odżywiania się w populacji uczniów klas pierwszych krakowskich szkół ponadpodstawowych oraz określenie czynników powiązanych z występowaniem zjawiska. Podstawowy cel zrealizowany został w oparciu o dwuetapowe badanie próby populacji młodzieży klas I. Jako narzędzie przesiewowe zastosowano Kwestionariusz postaw związanych z odżywianiem się \(EAT26\). Wszystkie zakwalifikowane na jego podstawie do etapu II osoby poddane zostały ustrukturyzowanemu wywiadowi diagnostycznemu w oparciu o kryteria DSM\-IV i DSM\-PC. Do oceny czynników współtowarzyszących posłużyła Ankieta demograficzna, Kwestionariusz Obrazu Siebie D. Offera oraz autorski Kwestionariusz presji kulturowej. Cechy zaburzonego odżywiania się ocenione zostały na podstawie wyniku zbiorczego kwestionariusza EAT26 oraz analizy wchodzących w jego skład pytań. Wynik kwestionariusza EAT26 obliczony został łącznie dla 1475 osób\: 762 dziewcząt i 713 chłopców. Wynik równy lub wyższy niż 20 punktów otrzymało 89 \(11,7%\) dziewcząt oraz 21 \(2,94%\) chłopców. W drugim etapie przebadanych zostało 117 dziewcząt, 63 \(70,78%\) z grupy, która uzyskała wynik w kwestionariuszu EAT26 równy lub wyższy niż 20 \(EAT\{\+\}\) oraz 54 \(8,64%\) z grupy, która uzyskała wynik w kwestionariuszu poniżej progu odcięcia \(EAT\{\-\}\). Przebadanych zostało 36 chłopców, 15 \(71,43%\) z grupy EAT\{\+\} oraz 21 \(3,03%\)"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information