Filters

Search for: [Abstract = "Celem pracy była ocena skuteczności wprowadzonych do programu nauczania zmian w zakresie kompetencji nietechnicznych studentów kierunku lekarskiego. Analizowano także poziom samooceny kompetencji nietechnicznych studentów. W badaniu wzięło udział łącznie 220 studentów medycyny VI roku. Studenci zostali podzieleni na dwie grupy badawcze\: I w 2018 r. i II w 2019 r. Grupy różniły się między sobą liczbą zajęć kompetencji nietechnicznych. Instruktorzy oceniali studentów za pomocą standaryzowanych kart oceny \- podczas Obiektywnego Strukturyzowanego Egzaminu Klinicznego. Studenci, którzy mieli więcej zajęć z kompetencji nietechnicznych – grupa II , zdobyli więcej punktów na egzaminie OSCE w porównaniu z grupą I \(Me I vs II\: 20 pkt. vs 26 pkt\; p <0.001\). Studenci uzyskali istotnie statystycznie lepsze wyniki za umiejętności techniczne \(Me TS vs NTS \: 87,01% vs 71,53%\; p< 0.001\). Ocena instruktorów oraz samoocena studentów różniła się istotnie statystycznie w sześciu na dziewięć badanych kompetencji nietechnicznych. W badaniu zaobserwowano, że studenci, którzy mieli więcej godzin NTS, osiągnęli lepsze wyniki dotyczące umiejętności nietechnicznych. Wprowadzone zmiany szczególnie pozytywnie wpłynęły na rozwój umiejętności\: użycie stopklatki i pętli zamkniętej. Równocześnie studenci osiągnęli – w porównaniu z kompetencjami nietechnicznymi \- lepsze wyniki za umiejętności techniczne. Studen"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information