Filters

Search for: [Abstract = "ków oraz zakładanie koferdamu i tworzenie dostępu endodntycznego. Studenci wskazali modele 3D jako mało przydatne w diagnozowaniu próchnicy. Z pośród uczestników badania 21 \(95,45%\) studentów rekomendowało wprowadzenie modeli 3D do nauki stomatologii zachowawczej z endodoncją na etapie przedklinicznym. W pytaniach otwartych podkreślali wartość stopniowego przejścia od modeli standardowych poprzez model 3D do leczenia klinicznego. W badaniach do publikacji nr 3 wykazano, że preparowanie dostępu koronowego w leczeniu kanałowym na modelach zębów 3D zmniejsza ryzyko powikłań z każdym kolejnym powtórzeniem. Przy pierwszej preparacji odsetek błędów wśród studentów wyniósł 100% w zębach siecznych, 66,7% w przedtrzonowych oraz 76,2% w trzonowych. Z każdym kolejnym powtórzeniem studenci popełniali mniej błędów. W ostatniej próbie odsetek ten wynosił 19,0% dla siekaczy, 14,3% dla zębów przedtrzonowych i 33,3% dla trzonowych. Największą poprawę w jakości wykonywanej procedury studenci uzyskali w przypadku zębów siecznych, a najmniejszą dla zębów trzonowych. WNIOSKI 1\) Modele 3D zębów umożliwiają trening procedur szczególnie trudnych i tym samym mogą skutecznie poprawić jakość ich wykonywania w warunkach klinicznych. 2\) Indywidualne odwzorowanie zębów i okolicznych struktur anatomicznych, stwarza warunki bliższe rzeczywistości, co umożliwia łatwiejsze przejście od nauki przedkliniczn"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information