Filters

Search for: [Abstract = "Wprowadzenie Dzieci z cukrzycą typu 1 w przedszkolu i szkole potrzebują wsparcia nauczycieli, którzy pomogą im w samokontroli cukrzycy. Cele pracy Celem pracy jest ocena przygotowania nauczycieli samorządowych przedszkoli i szkół podstawowych miasta Krakowa do opieki nad uczniami z cukrzycą typu 1 oraz poznanie barier i czynników determinujących możliwość prawidłowego zapewnienia tej opieki. Metoda W pracy wykorzystano metodę autorskiego kwestionariusza ankiety zawierającego 35 pytań, zamkniętych i otwartych. Zebrane dane poddano analizie statystycznej. Wyniki Badaniem objęto 1018 nauczycieli z Krakowa, ponad 80% stanowiły kobiety. Jedynie 5% nauczycieli oceniło możliwość zdobycia przygotowania do pracy z uczniem przewlekle chorym podczas studiów bardzo wysoko lub wysoko. Tylko 30% \(n=315\) nauczycieli stwierdziło, że zostali przeszkoleni z zakresu postępowania z dzieckiem chorym na cukrzycę. 28,9% zdeklarowało, że potrafi rozpoznać, że dziecko ma objawy hipoglikemii. Prawidłowe działanie w przypadku hipoglikemii u ucznia podjęłoby 22% nauczycieli, 20% wskazało odpowiedź skrajnie złą\: podanie insuliny. Zaobserwowano istotną zależność między poziomem wiedzy i umiejętności, a deklaracją zaangażowania się w pomoc uczniom z T1DM. Osoby z wyższym poziomem wiedzy i umiejętności oraz uczestniczące w szkoleniach chętniej wyrażały zgodę na pomoc w samokontroli cukrzycy uczniom. W"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information