Filters

Search for: [Abstract = "WSTĘP W trakcie zajęć przedklinicznych studenci uczą się wykonywania procedur stomatologicznych na symulatorach pacjenta stomatologicznego, w których są zamontowane standardowe modele zębów. Niekiedy do nauki wykorzystuje się również zęby usunięte. Niestety zarówno jedne, jak i drugie nie są pozabawiane wad. Modele standardowe mają zbyt idealną anatomię, nie mają odtworzonej komory i korzeni, a twardość materiału nie odzwierciedla twardości tkanek. W przypadku zębów usuniętych pojawia się problem ich pozyskiwania i standaryzacji oraz ryzyko zakażeń krzyżowych. Doniesienia na temat możliwego zastosowania modeli trójwymiarowych \(3D\) w nauczaniu studentów stomatologii pojawiały się w ostatnim dziesięcioleciu. Głównie dotyczyły one protetyki i chirurgii. Zdecydowanie mniej prac koncentrowało uwagę na modelach 3D dla potrzeb nauczaniu stomatologii zachowawczej i endodoncją. CEL 1\) Na podstawie scoping review poznanie stanu wiedzy na temat wykorzystania modeli 3D w nauczaniu stomatologii. 2\) Zaprojektowanie i wydrukowanie autorskiego modelu 3D żuchwy wraz z zębami z odtworzeniem ubytków próchnicowych różnych klas wg Blacka oraz miazgi. Uzyskanie od studentów informacji zwrotnej na temat autorskiego modelu 3D. 3\) Ocena błędów popełnianych przez studentów w trakcie tworzenia dostępu koronowego oraz ocena postępu w procesie uczenia się tej procedury, na modelach zębów 3D. MATERIA"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information