Filters

Search for: [Abstract = "Postawy nauczycieli są czynnikiem determinującym skuteczność procesu inkluzji. Celem badań było poznanie postaw, polskich studentów wychowania fizycznego wobec włączenia uczniów z niepełnosprawnościami fizycznymi do zajęć wychowania fizycznego \(WF\). Metodyka\: Do badań została użyta Polska, wersja kwestionariusza ATIPDPE\-R\-PL \(Attitude towards Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education\- Revised\), utworzonego na podstawie Teorii Planowanego Zachowania \(TPB\). Badaniami objęto 1204 studentów WF, przebadanych w dwóch okresach czasowych \(572 respondentów uczących się na 1\-nej uczelni w badaniu w 2016 r. oraz 632 studiujących na 11 uczelniach w badaniu w 2023 r.\). Do analizy wyników użyto testu ANOVA, testu U Manna\-Whitneya, a także wielorakiej regresji hierarchicznej. Wyniki wskazują, że studenci mają dominujące pozytywne postawy wobec inkluzji, ale rozumieją, że proces włączenia, może mieć również negatywne skutki. W okresie 7 roku oddzielających badania, nastąpił wzrost średnich wyników postaw \(dla grupy 2016 x̄=54,98, dla grupy 2023 x̄=62,28\; p=0,005\). W obu badaniach kobiety wykazały bardziej pro\-inkluzyjne postawy niż mężczyźni. Zaledwie 12,2% badanych zadeklarowało odbycie kursów z tematyki WF dla osób z niepełnosprawnością w czasie swojej edukacji na uczelni. Analizy regresji potwierdziły, że trzy komponenty teorii TPB były pre"]

Number of results: 1

items per page

This page uses 'cookies'. More information